29 december 2012

Så var det lördag igen. Familjen har ätit Tortillatårta (jepp, det var gott) och nu tar vi det lite lugnt innan vi ska gå på bio och se "The Hobbit". Mannen stannar hemma. Hobbitar är inte hans piece of cake. Däremot har vi andra ett gott förhållande till dessa älskvärda varelser. Jag är en kortis, kan det vara det? 
Redan i unga år indoktrinerade jag mina barn att läs Ringentrilogin, så när filmerna hade premiär så var i first in line. Jag har alla DVDfilmerna...i extended version. Nörd? Nääävadå?

Det har varit plusgrader och regnat i dag. Det tar på snön. Tur att det finns mycket att ta av. Synd på allt det vackra.... Halt är det också. Man känner sig som Bambi på is, fast utan hans grace. Försiktigt var ordet. 

Innan regnet och plusgraderna

Jag har ju glömt att förevisa vårt pepparkakshus. Något arkitektoniskt mästerverk blev det ju inte, mer åt det personliga hållet. I år blev det fönster av smält Vicks Blå. Hur tjusigt som helst, speciellt när ljusslingan i huset är på. Och ett dass för nissarna blev det också ;-)
Huset blev klart fjärde advent, vilket är rekord sent. Annars brukar det vara färdigt till första advent. Men bättre sent än aldrig, ett pepparkakshus måste man ju ha. 


Tomtefar och tomtemor hälsar välkommen


Nissen på väg in i hjärtehuset

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...