27 december 2012

Vardag redan

Så var julen 2012 förbi. Det blev en lugn och skön jul med familjen. God mat, glögg, eld i spisen och julklappar. Jag uppskattar än mer att vara hemma nu när jag veckopendlar. Uppskattar att bara vara. Jag hoppas ni alla har haft det lika bra.

Julgranen hade jag tagit med från Östhammar och den vinner inga pris ;-) Det var svårt att hitta en gran utan behöva pulsa ut allt för långt i skogen. Med en meter snö kommer jag inte så långt.... Granen var tanig och gles, samt i den mindre storleken. Det innebar att klädseln var något mer minimal detta år. Men klädd så dög den bra.

Julmaten har vi bantat ner sedan många år tillbaka. Vi har bara det som vi verkligen tycker om, punkt. Det bästa är nog när vi smakar av skinkan kvällen före julafton. Den är aldrig så god som då.

Julklappshögen var bantad även den, men innehåller gick inte av för hackor. Undertecknad fick en underbar present av mannen. Inte sprillans ny, men underbar likaväl. Vi återkommer till det. En underbar present var även barnens och svärsonens present, biljetter till Tomas Ledins show på Cirkus. Jiha, vad kul. I kväll åker vi in till Stockholm och roar oss. Ska bli så kul. Luktagott-lotion, en härlig tröja, makeup fanns också i julklappshögen.

Snöat har det gjort, men nu är det plusgrader. Vi har skottat och snöslungat och förundrat oss över all snö. Men när vi tittade på bilder från några år tillbaka så inser vi att det var mer snö då...

Tanig julgran i dagsljus. Obs istappar och den myckna snön

Tanig julgran i kvällsljus, lite tjusigare ;-)

Toppstjärnan måste stagas, annars orkar inte granen hålla upp den...


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...