3 januari 2013

Ingenting är så spännande....

...som när man ser på idrott live

Det finns ingenting som är så spännande att uppleva den i nuet. Man vet aldrig hur det slutar. Skoskav, diskbråck, punktering, Peter Forsberg...vad som helst kan hända. Jag ser på OS-krönikan på SVT och får nu se det jag bara läst om (jobbade) på film. Det är fortfarande spännande trots att jag vet hur det går.

Jag är ju ingen idrottare själv, det står resten av familjen för, men uppskattar att se på sport, all slags sport. Det slår all slags underhållning. Jag har haft förmånen att stå på stranden, vid rinkar kalla som *&%# och iskalla bandyplaner och följt mina familjemedlemmars framfart. Det är en tjusning av ett annat slag. Då är inte spänningen det viktigaste, även om det är kul om det blir vinst speciellt för den tävlande. Det viktigaste är att vara där och som grädde på moset så får jag uppleva idrott i nuet....och då vet man aldrig vad som händer....och de mina står i centrum.


OS London 2012: så nära, så nära


Ravelli räddar straffen i fotbolls-VM i USA 1994.

Hr Forsberg i Lillehammar-OS lurar upp den kanadensiska målvakten på läktaren

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...