13 januari 2013

Lite fest piggar alltid upp

Veckan som gått har inte varit av det lyckliga slaget. Migrän * flera har satt käppar i hjulet för det mesta. Inte kul någonstans. Länge längesedan det var på det sättet. Förmodligen ligger en gryende förkylning + lite annat skräp som grund för detta. Men nu är det bättre och jag går vidare.


Lite fest blir man gladare av och i går firade vi kära svärmor på plats i Solna. Hon bjöd på middag. Trevligt och gott, som vanligt. Hela familjen var på plats. Mycket prat om stort och smått. Svärmor är en härlig dam med integritet och att hon fyller 88 är det ingen som tror. Fullt ös och koll på läget. Jag hoppas att jag är likadan vid samma ålder. Födelsedagspresent? En CD med Tomas Ledin, en av svärmors favoriter. 

Fika på maten, gott & mysigt

I dag blir det taberas på julen här hemma. Allt juligt ska bort utom utomhusgranen. Den får sprida sitt ljus så länge vi vill och/eller så länge kabeln är fastfrusen i snön ;-) Ska bli skönt att ta bort det juliga. Jag gillar ju julen, men nu har vi sugit ut det gottaste....



Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...