2 januari 2013

Så var vi igång

Med vadå? Det nya året såklart.

 Resan upp till Östhammar var en hal historia. Det gällde att ta det lugnt och styra försiktigt. Is och is och is, båda på vägen och utanför. Dubbar på hjulen och dobbar på stöveln, är det som gäller.



I dag började jag arbeta igen efter julledigheten. Det vimlade inte direkt av människor på arbetsplatsen. Totalt var vi fyra(4) stycken på vår avdelning. Tråkigt? Nej, vi hade tid att prata med varandra och tid att beta av liggande uppgifter ( i alla fall jag). Nästa vecka är det full rulle igen med alla på plats. Nu är det ju inte så betungande med en tredagars arbetsvecka direkt, så det är en lugn startsträcka.



...och på fredag fyller mannen år. Firas av mig på lördag och resten av familjen på fredag. Ska det vá, ska det va´ ;-) Present? Tsss, hemligt.






Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...