10 februari 2013

Helg


Istappar mot grå himmel
Helgen har varit av det lugna slaget. 
Mannen var sjuk, så det var inga storslagna verksamheter. Vi invigde den nyinstallerade kaminen. Hur mysigt som helst. Den ger både värme och man kan se elden genom glasdörrarna. Som bonus så spar vi el, vilket inte är fy skam. Vi flyttade ett av sofforna framför kaminen där sjuklingen kunde mysa i värmen. Vi är såååå nöjda att vi äntligen kom till skott med installationen.

I går kväll tände jag grillen och stod ute i mörkret och grillade middagsköttet. Mysigt. Gott blev det, serverades med en sallad och en god pepparsås. 

I dag så placerade jag mig i soffan och tittade på Vinterstudion, tillsammans med en ny stickning. Ska bli en halsduk är det tänkt. Jag börjar känna av halsen och det var väl väntat att jag skulle bli smittad. Men,men, än så länge är det bara halsen som spökar. Ta i trä.....

Tv-tittande & stickning. Härligt garn eller hur?


Jag avslutar med en bildserie på vårt "manchesterhäng". Kan ju bli så med plåttak och omväxlande väder. Det extra är väl de söta piggarna som garnerar hänget. 


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...