5 maj 2013

Sommarlistan

Om det blir som jag tror, så är den nog snart här. Vem då? Sommaren. Våren kommer bara svischa förbi som en F1racer. Blundar du så missar du den...

Jag lånar "Chasing Vintage":s sommarlista och ger mitt eget innehåll. Hur ser din lista ut?

Edit: det gick inte att lägga in bilder :-) Något fel på Blogger....



Mina planer för sommaren:
Jag har semester vecka 29 – 31. Då ska jag vara på ön, på vårt lantställe och ha det bra. Att ha det bra innebär sovmornar, göra ingenting eller någonting beroende på tycke och smak.

Annars så blir det jobb, men ön på helgerna och för övrigt tänker jag njuta av sommaren varje stund.

Bästa sommarstället:
Vårt lantställe på ön, en ljummen julikväll när vi sitter på bryggan med ett glas vin i handen och bara mår bra. I sådana stunder tänker jag ”varför åka utomlands?”



Favoritblomman:
Syrén (håller med författaren) eller liljekonvaljer Att stoppa näsan i en syrenklase eller en bukett liljekonvaljer är Sommar. Alldeles för kort bara…

 
Här badar jag helst:
Nja, har blivit en badkruka med åren, men får väl säga ett dopp från bryggan på ön eller ute i havsbandet en (obs) varm dag.
 

Bästa sommarplågan genom tiderna:
”Sommartider”

Kallt regn
Det här lyssnar jag på i sommar:
Havet
Sommarprogrammet
 Det här tittar jag på i sommar:
Inte så mycket, hoppas jag på, för det innebär dåligt väder och det ska vi ju INTE ha, eller hur?


Favoritdoft:
Den lite torra sommardoften, när värmen tar ut sin rätt.

Att vakna och gå ut i det blöta gräset efter ett nattregn och solen värmer. Doftar så ljuvligt!

Den ultimata sommardagen:
Alla sover fortfarande när jag går upp. Jag gör frukost och tar med mig ut på altanen. En god bok får ackompanjera. En efter en vaknar familjen och gör mig sällskap.
Vi tar en sväng med båten. Stannar till på någon ö. Vi har lunch med oss och stannar till eftermiddagen.
Kvällen tillbringas nere på bryggan. Vi grillar, tar ett glas vin eller öl och ser solen går ner.
Dagen avslutas med ett gott samtal på den inglasade verandan, bara några tända ljus lyser upp augustikvällen.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...