17 november 2013

Let´s bring in the adventsstämning

Nu är det långt mellan inläggen, så blir det ibland. Långt mellan nya egna bilder är det också, det är ju så ohemuliskt mörk. Mörk när jag åker till jobbet och mörkt när jag kommer hem... Svårt att ta bilder i det läget. Det får bli lite gamla bilder.


Nu är det två veckor till första advent. Oss emellan, var tog tiden vägen? Julstämningen har inte infunnit sig hos mig, jag som är en sån julaholic... Kan det bero på värmen och frånvaron av snön? Nja, det har inte påverkat mig förr. Jag tror att tiden springer för fort nu, är lite mycket som uppfyller tankarna. Men det ska vi råda bot på. Let´s bring in the adventsstämning, till att börja med.

Det kan få bli lite snö nu, trött på det svarta. Min snöiga mössa för två vintrar sedan.




Till att börja med så kommer jag nog hänga upp kransen jag köpte på Rusta på dörren. Den har ledlampor och timer. Underbar lösning. Härligt att komma hem till lite ljus efter jobbet.


Snyggare i verkligheten...



I går passerades Jula för inköp av handtag till köksluckor (vi håller på och rustar en lägenhet). Nu blev det lite mer i varukorgen än det tänkta. Va? Är det möjligt? *host* Fast jag lyckades hålla mig till inköp av fyra röda blockljus (använts som adventsljus), en gardinstång (föga juligt) och en julklapp (av uppenbara själ gräver vi inte mer i det inköpet). 
Määän, det fanns några saker som kom farligt nära att inhandlas.


En enkel ljuslykta, faktiskt snyggare i verkligheten nr II.




...men jag har ju redan fönsterdekorationer för alla fönster...
Ja, nu är det snart dagsför den årliga "alla lampor i ljusslingor, ljusstakar och stjärnor (och allt annat adventigt som är elektriskt), så jag vet vilka lampor och batterier som ska inhandlas". Jäää. Folks, om två veckor är det advent!

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...