30 december 2013

2013 i korthet............



Snart har 2013 gått förbi och ett nytt år ligger framför oss. Nu ska man ju se tillbaka på året som passerat. 

Hur har det varit? ”Jämntjockt” kommer för mig. Jobb, lediga helger, jobb. Naturligtvis finns det saker som sticker ut men de är så personliga att de inte hamnar här. 

Det nya året känns spännande på ett helt annat sätt än 2013. Välkommen 2014!

JANUARI
Snö fanns det gott om. Isen låg tjock och vi tog skotern ut till ön många gånger under vintern.



FEBRUARI
Dottern åkte Tjejvasan och vi var på plats. Vi hade lånat goda vänners stuga i närheten, så det blev en minisemester.
Kronprinsessan delade ut pris på Gaygalan. Heders Vickan!



MARS
Snön låg kvar och skotern användes flitigt.



APRIL
Nu började snön smälta och vattenland bildades här och där……



MAJ
Vi administratörer hade friskvårdsdag med yoga. Platsen är det vackra Forsmarks Bruk. Har ni inte varit där, åk dit, på våren. Basta.



JUNI
Midsommar firades som vanligt på ön och naturligtvis var jordgubbstårtan på plats. Fast skyddad under vacker spets……



JULI
Våra härliga jordgubbar smakade som vanligt underbart. Vi njöt i fulla drag av dem och sommaren.



AUGUSTI
Jag letade fram en del av mina skatter, bland annat denna vackra spets. Allt har en historia och jag älskar det…



SEPTEMBER
Vi började rensa bland våra saker och grammofonen kom fram. Den kommer att få stanna kvar, många vinyler finns kvar att njuta av.



OKTOBER
Så kom hösten…fast ingen kyla. Vackra färger, underbart vackert.





NOVEMBER
Ingen kyla, men adventskransen kom upp på dörren.


DECEMBER
Det BLEV jul igen, men ingen snö. Vi firade jul * tre. Underbart.

Nu väntar vi på det nya året............

 

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...