19 december 2013

Det närmar sig...

I dag är näst sista arbetsdagen innan jul. Julefrid är det långt ifrån. Det är MYCKET som ska göras innan jag kan gå hem i morgon. Jiha. Men sen, ni! Så skönt att få drygt en vecka ledigt.

Hemma är det julpyntat, det har jag gjort på helgerna när jag är hemma. Så här såg gottebordet ut förra julen. I år nästan likadant, fast skeppet har fått flytta upp på ett skåp. (Skeppet hade min far som barn. Hans morfar byggde det till honom. Låren är en flyttkoffert som min släkt använt.)



Förra  vintern var det ju betydligt (mer än nada, som det är nu ) mer snö....och kallare. Så här var utsikten från altanfönstren.


...och det är ingen snö i sikte, så det blir en ovit jul. Det går det med, stämningen är viktigast.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...