2 januari 2014

002. Ser du ett nytt år som en chans att börja om eller är det bara som vilken tid på året som helst?




Nyårslöften är ju rätt vanligt. Inte så konstigt. Ett nytt år är ett steg som ska tas, en ny tid börjar. Ett bra tillfälle att se över sitt liv, inte konstigt alls.

För mig så har det varit olika. Ibland så är det blodigt allvar ” Nu j….r!” Ibland är det bara ett konstaterande att det är dags att ta tag i saker och ting.

 I år vet jag att saker och ting kommer att ändras på grund av yttre skeenden. Mitt blir att kunna bemöta det som sker på ett så bra sätt som möjligt, i första hand för mig själv, i andra hand för andra. Jag kommer att bli lite mer egoistisk det här året och, gudarna ska veta, det behöver jag. Jag tar inte hand om mig på det sätt som vore önskvärt ur alla vinklar.




 Läs mer om Bloggutmaning365.

1 kommentar:

Liie sa...

Man måste vara lite egoistisk ibland och ta hand om sig själv. Fast det vill jag inte riktigt kalla egoistiskt egentligen, det vill jag bara kalla smart och hälsosamt.

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...