6 januari 2014

006. Vad vad populärt när jag var liten?




Då som nu, är jag rädd, var det TV även då (och nu avslöjar jag hur gammal jag är): 
Teskedsgumman naturligtvis. 
Hela familjen älskade den tecknade ”Familjen Flinta”. Det gick så långt att grannen döpte min yngre bror till Bam-Bam (Flintas son). 
”Pellepennan och Suddagumman” älskade jag. Figurerna ritades fram under sagans gång, underbart. 
”Kullamannen” och ”Kråkguldet” var underbart spännande.



Min bror och jag åkte mycket skidor och skridskor när vi var små. Pappa skottade fram en bana nere vid bryggan som vi kajkade runt på. Eller så åkte vi skidor i backen ned till sjön. Så is och skidåkarsnö var populärt…i alla fall som jag kommer ihåg ;-)


  Läs mer om Bloggutmaning365.



5 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du trivs på min blogg :) Välkommen!

LORISSA sa...

det låter som kul grejer, som att ni inte satt med mobiler hela dagarna ;) Det gjorde aldrig jag heller, det fanns inte. Och jag är nöjd över det :)

sv: detsamma, din hiss och diss lista är toppen, särskilt bra att dina fördomar får en törn!

Chris sa...

Jamen just det Teskedsgumman och Humle och Dumle kom jag på just nu

LORISSA sa...

sv: jag är född 1989 :) Så när jag var liten var det gogos som gällde ^^

Morhanna sa...

Åh teskedsgumman! :D

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...