11 januari 2014

011. Det bästa och värsta med barndomen




Det bästa:

…var kärleken i familjen.

…var att sätta tänderna i en bra bok. Jag läste allt möjligt, var nyfiken. I dag är jag allmänbildad och jag tror att det grundlades där.

…var att sjunga och spela tillsammans med min far och våra vänner. Musik är ett språk som går direkt in i hjärtat.



…var att få skapa. Att sy, rita, fixa. Jag fick alltid tid och möjlighet att uttrycka mig konstnärligt.

…att få tillbringa somrarna hos farmor och farfar i Norrbotten.



Det värsta:

…var kraven som storasyster.

…var kraven att prestera. (Duktig flicka.1)

…var kanske inte att vara rödhårig, men jag drömde om ett blont lockigt hårsvall. (Det var lillebror som fick lockarna….)

…av allt var att flytta från alla mina kamrater till 0 kamrater.

…var att vara mindre värd.





 Läs mer om Bloggutmaning365.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...