28 januari 2014

028. Bloglove och annat....



Veckans tema: sociala medier
 
Nätkärlek ska nu spridas. 
 
Vi börjar med några bloggar. De är helt olika, med väl värda att besöka helt för sin egen skull.
 
Vimmelmamman började jag läsa för många år sedan, då Lotta Gray skrev om sin cancerkamp. Jag kunde relatera eftersom jag trampat i c-träsket själv. Nu är Lotta friskförklarad och ägnar mycket tid åt att hjälpa andra.

Jonna Jinton med sin blogg Livet i Grundtjärn är så befriande. Här konkas det ved och Sveriges norra underbara del av landet får sin lovsång. Jäää!  Jonna är egenföretagare och en fantastisk fotograf. Se hennes underbara naturbilder!

Stiliga hem visar allt annat än "vitt och fräscht". Tack, säger undertecknad som är trött på obducentinredningar. Här visas det klassiska upp, samtidigt som man undervisas i olika historiska stilar. Jag tackar och bockar.

Jag fortsätter med andra platser....
 
Läkare utan gränser påminner oss om en värld utanför oss, en värld där människor är människors värsta fiende.
 
När jag letar bilder/ behöver piggas upp så är Pinterest en underbar uppfinning. Allt serverat på en bricka inkl. länk till originalplats. Man kan snabbt tillbringa allt för mycket tid där....

Tidningen Må Bra har en bra sida med lite av varje: bloggar, recept, träning.

Auktionssiten Lauritz.com när du behöver något med stil......eller inte. Smaken är som baken....
 
 Det finns mycket att försvinna bort i.......glöm inte livet bara.

Ps. Dessa bilder (bl.a.) poopade upp när jag öppnade Pinterest nyligen, visar på bredden...


 
 
 
 
 Läs mer om Bloggutmaning365. 

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...