2 februari 2014

033. 5 slags statusuppdateringar / inlägg du stör dig på på sociala medier


Veckans tema: sociala medier

  •  573 inlägg varje dag på varje steg som ditt/dina barn tar. Det räcker med ett, jag lovar!



  • Dagens mat. Jag vill inte se dassiga bilder på grå spagetti med fiskpinnar.



  • Dagens inköp av svindyra möbler / kläder /parfym….  Vi vet att du har råd, vi har förstått det.



  • Restaurangbesök på en dyr/senaste inne-restaurang(-en), med bilder på varje rätt, i närbild. Vi vet fortfarande att du har råd och vi vill inte veta vad du har ätit.



  • ”Gullisar/bloggisar/tuttinutt”. Jag är inte tio år, du är inte tio år, dina läsare är inte tio år. Sänk inte nivån.
 
 
 
 Läs mer om Bloggutmaning365.   
 

2 kommentarer:

Liie sa...

Usch ja dagens mat slipper jag gärna också, det är få människor som kan ta bilder på mat så det ser gott ut!

Margita sa...

Haha, jag skrattade lite när jag läste ditt inlägg. En sak som jag har VÄLDIGT svårt för och som jag glömde i mitt inlägg, men som du påminde mig om...det är de här som gullar offentligt. Jag har aldrig förstått vitsen med det. Själv har jag minst två kompisar som säger till sina respektive i statusen på Facebook att "jag älskar dig"...jaha,det är ju jättegulligt, men varför ska man säga det till hela världen? Haha, jag tycker det är lite onormalt nästan...förlåt....:D

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...