5 februari 2014

036. Vilken stil har du hemma?



Veckans tema: hemmet

Eklektisk…skulle man kunna säga. Personlig. Vi har en del ärvda saker, som tillsammans med nya möbler blir ett personligt hem.

Däremot är det dags att reparera en del och byta värmesystem. Köket behöver fråntas sin slitna stil, men utan att tappa den mysighet som gör att vi för det mesta tillbringar tiden där. Badrummet…ja, den skulle behöva kärlek, men fungerar. Men det är vårt hem och vi har inga tjocka plånböcker som kan köpa oss det som andra tror att man måste ha.

Jag är ingen fan av vita avskalade hem där dyra designmöbler och –prylar står i ensamt majestät och inga gardiner eller mattor dämpar den ekande tystnaden av finhet. Ja, jag är ironisk. Men jag tror på hem man kan bo i, inte hem som man visar upp. ”Jag har råd”. / ”Jag har total koll på vad som är inne och skulle hellre dö än att ta in någonting som inte är inne i mitt hem”. / ”Jag måste måste måste ha det som alla innebloggare har”. Stryk det som ej önskas…..

 
Bland det bästa vi gjort med huset: byggt stor veranda och satt in glasade dörrar

Läs mer om Bloggutmaning365.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...