9 mars 2014

068. 5 låtar du gillat från Melodifestivalen / Grattis Sanna!

Veckans tema:Melodifestivalen

Vi börjar dagen med att gratulera Sanna Nielsen till segern i Mellon i går kväll. Helt rätt lät vann! Proffsiga underbara välsjungande Sanna ska nu representera Sverige i ESC i Köpenhamn och kommer göra det med den äran, tro mig.


...sedan skulle jag presentera en lista över fem låtar som glatt mig i Mellon. Det är svårt, har fler favoriter än dessa. Men vi kör:

1988: Tommy Körberg – "Stad i ljus"
Underbar melodi, underbar text framförd av Sveriges bästa sångare. Kan inte bli annat än bra.
 
2004: Hanson, Carson & Malmkvist – "C’est La Vie"
Damerna kom ju sist, men de har en glöd och glädje som gör låten. Pigg-uppare för undertecknad.
 
2009: Susanne Alfengren ”Du är älskad där du går”
Återigen en  underbar melodi och en underbar text.

2010: Darin – "You’re Out Of My Life"
Här gör en ytterligare en underbar sångare entré. Denna fina låt försvann på något sätt....

2011: Loreen - "My Heart is Refusing Me"
"Euphoria" är så självklar att den spelar i en egen division. Men jag tar även fram Loreens låt från 2011. Den är MYCKET bra och framförd av, just det, en underbar sångare.

Loreen i Mellon 2011. (I en utstyrsel av Bea Szenfeld.)


Läs mer om Bloggutmaning365. 
 

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...