26 mars 2014

083 - 089 Nyheter

Veckans tema:Nyheter



Jag tar veckans tema "Nyheter" i ett svep.

083. Brukar du vara först att få reda på nyheter bland vänner?

Det beror på i vilket sammanhang. Ibland så är jag först, ibland sist i kön. Nuförtiden så sprider sig nyheter snabbt i de sociala medierna. Ibland alldeles för snabbt och ibland ska nog inte nyheten komma ut alls….

084. Har du någon trevlig nyhet att berätta?

Fastighetsaffärerna går bra :-)

085. Vad för slags nyheter tycker du är mest ointressant?

”Hen var otrogen med hen!” All slags slaskande i privatlivet, som inte är relevant, går väldigt, väldigt bort!

086. Om du inte fick reda på nyheter om vad som hänt i Sverige på en vecka, skulle du tycka det var jobbigt?

Ja, mycket. Jag vill gärna ha koll på vad som händer.
Och då menar jag inte i kändisvärlden…..

087. Länka en artikel från aftonbladet.se som är den typ av artiklar du helst läser


Jämlikhet läser jag gärna om.



088. Hiss & Diss – Nyheter
Diss: se dag 085.

Hiss: de nyheter där man lär sig någonting.

089. 5 ställen du brukar kika på för att få reda på nyheter






Läs mer om Bloggutmaning365.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...