18 mars 2014

18/3 077. Vill du vara bland de första att testa ny teknik när den kommer ut?

Veckans tema:Teknik




Nja, inte nuförtiden…..bara om det är någonting som jag är intresserad av och har användning av. Ingen nördvarning där. Man kan nog säga att jag är något tekniktrött. Ibland känner jag mig som Lasse Åberg.

Annat var det på 80-talet. Då jobbade jag i IT-branchen och var en av de första som utvärderade och jobbade med (PC med) operativsystemet OS/2, som var helt nytt då. (Läs mer här: http://en.wikipedia.org/wiki/OS/2 .) Det blev ingen hit för IBM. Microsoft och Apple har sedan dess tagit över det mesta, men det var en spännande tid………..



 Läs mer om Bloggutmaning365.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...