15 april 2014

105. Det påskigaste jag äger? / 106. Brukar du påskpyssla?



 Veckans tema:Påsken


Det påskigaste du äger? Ja, det ska nog vara det här gulliga paret som jag fick av svärmor för många år sedan. De visar sig i all sin påskighet. Här står de framför en härlig påskbukett jag fick förra påsken.


 Det där med påskpyssling har nog haft sin bästa tid, det var mycket mer när barnen var små.
Nu blir det att ställa fram våra ärvda påskharar i porslin, ovanstående påskpar och ställa in några kvistar utan vatten. (Vi har de som allergiska på björk, så några blommande kvistar är uteslutet.)

Men det finns ju andra som är duktiga på att pyssla:






 Bloggutmaning365


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...