3 augusti 2014

Nyp mig i armen-sommar

Det är ju tjatigt, men det tror vi alla kan leva med, det har varit och är den helt fantastisk sommar. Ok, några grader svalare kanske vore idealiskt, men man kan inte få allt......eller?

Nu i helgen hade vi våra kära kära vänner Helene och Arne på besök, på ön. Vi började med en titt på Roslagsloppet, världens största båttävling. Sedan två säsonger tillbaka har vi ingen familjemedlem i startlistan, men racingbekanta finns det ju gott om som man kan heja på! Vi tog båten ut till Gräsköfjärden, där vi låg och guppade medan solen gassade och båtarna svischade förbi. 



Tittar ni riktigt noga ser ni racerbåtarna.......
Lite fika sedan fortsatte vi Blidösundsleden. Det var ett tag sedan jag åkte där, det är så kul att titta på alla fina hus som finns här. Efter ett tag ankrade upp vid en lagom stor ö. Dags för lunch: jag hade lagat en paj, som jag serverade med sallad och sås. Helt underbart att sitta där och njuta av solen och den vackra skärgården, tillsammans med vännerna. 

På väg nerför Blidösund
Hemma blev det brygghäng och vila. Sjölivet är hårt;-)   Kvällen avslutades med grillning och goda samtal. Vi satt utomhus ända tills det blev mörkt.

I dag, eller rättare sagt på efternatten, fick vi oss ett rejält åskväder med 32 mm regn. Hua. Men nu skiner solen igen och i morgon ska det tydligen bli över +30 igen.......... Vilken sommar!

1 kommentar:

Hanna sa...

Härlig utflykt!

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...