29 september 2014

Bloggutmaning365 Vecka 40 HÖST


Spenderar du mycket tid framför tvn på hösten?
Det blir ju mer tv-tittande under höst och vinter, det går inte att förneka. Men det blir mer bokläsande också…

Planerar du att göra något speciellt i höst?
Jag har börjat ta hand om mig genom att bl.a. träna, så det fortsätter jag med.

Vad gjorde du idag för exakt ett år sedan?
Jag tittade på ”Homeland”, min all time high favoriteTV-serie....


...och så var jag på ön, i höstprakten:    



Om bara du får välja en låt att lyssna på hela hösten, vilken väljer du?
Allt av Händel. Storslaget och häftigt, precis som hösten.

Tipsa om en film som kommer ut på bio i höst som verkar bra
Säg aldrig aldrig”, med Diane Keaton och Michael Douglas. Förmodligen inte något man kommer ihåg i all evighet, men nöje för stunden.

Lasse Hallströms ” 100 steg från Bombay till Paris”, med Helen Mirren, tror jag stannar längre i minnet, av döma av detta.



Hiss & Diss – Hösten
Diss: Sommaren är ju slut……….

Hiss: …..men jag gillar hösten!

5 härliga höstplagg du gärna går runt i
Fleecejacka. Ja, jag vet, inte så elegant. Men så härligt varm.

Strumpor/raggsockor, barfotatiden är över för det här året.


Min härliga varma snygga jacka, som jag köpte förra året.

Varma tröjor i olika varianter, en del nya snygga, en del urgamla fula men varma.


Jag ska köpa mig nya skinnhandskar. Har lagt bort de gamla…

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...