12 oktober 2014

Så var en helg över, igen. Det ramlar på fort nu. Dagarna blir allt mer höst och vintern står och väntar bakom husknuten....

Vackert, oavsett årstid.
Mannen och jag åkte ut till ön i helgen. Ett tak skulle spikas klart och jag började klippa ner buskar och sly. Vi gör det vartannat år och nu var det dags. Jag blev inte klar, men det gör ingenting. Vi fortsätter om två veckor. Då är det "stängningshelg". Allt ska fixas inför vintern. Trädgårdsmöbler ska in, buskar ska klippas ner och diverse smått och gott. En tradition vi har är att äta hemlagad ärtsoppa, serverad med varm punch. Det kommer inte att frångås, jag lovar.

Fast vi åker ju ut till ön så länge vi kan. Sedan hoppas jag på en vinter med bärbar is och lagom med snö. Skotern kan då plockas fram, eller varför inte skida ut? Det är mysigt också på vintern.


Vacker, men giftig...utropstecken i gräsmattan.

Vissa ger inte upp, en blåklocka i oktober.
Sedan blev det lite pysseldags. Plockade rönnbär...




Trädde upp dem på tunn ståltråd...

....gjorde en ring och hängde upp i fönstret.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...