4 januari 2015

Bits and pieces from 2014 del 1

Jepp, så var det dags att sammanfatta året som gått. Den här gången år 2014. 

En första reflektion är att "hu vad fort det gått" Fast ändå så känns januari 2014 långt borta. men det är ju så det brukar vara...


Året har varit båda ris och ros. De sämre hoppar vi över, det får man lära sig av. De bra är oftast relaterat till människor. Möten med underbara människor, korta, längre, varaktiga, har förgyllt mitt år, som vanligt.

I min återblick tänker jag inte vara så detaljerad utan det blir just bits and pieces. Finns det inte med har det inte glömts bort, finns i mitt sinne och hjärta utan att hamna här.


JANUARI

Året började med att vi firade mannen och svärmor. Hipp Hurra!


Mannen = gissa vad han heter...
Den 19 januari var jag och mannen bjuden på boule och middag av barnen och svärson, på Boulebaren. Hur kul som helst! Dottern och jag vann och gick hem med en medalj. Vårdas ömt, har inte så många...*harkel* ska sanningen fram så är det min första.

I januari antog jag Liee´s utmaning "Bloggutmaning365". Varje vecka hade ett tema och varje dagnummer hade en fråga/påstående som var fri att tolka. Det har varit lärorikt och kul att anta utmaningen. Jag har lidit av lite skrivkramp och skrivinriktning så det var härligt att få något att bita i. Det har också inneburit ett grävande i både roligt och mindre roliga minnen. Jag tänker sammanfatta Bloggutmaning365 i ett eget inlägg vad det lider. 


FEBRUARI

Så var det dags för Öppet Spår för dottern och hennes sambo och väninna. Vi var på plats för att heja på. Vi har goda vänner som har stuga i Gesunda så vi bodde där och de var även med som hejaklack.


Här var första kontrollen, vi hejade frenetiskt
Dottern i mål efter väl uträttat lopp
Sedan var det Mellodax. Dottern och undertecknad är ju Mellonördar, så inför första deltävlingen åkte boarna fram. I och med detta var vi väl förberedda!



Det var ju en snöfattig vinter så nedanstående bild är faktiskt från en promenad i skogen i februari:



MARS
Vi firade en 80-åring. Mysig middag med släkt och vänner.
Snön visade sig inte, men det fanns kalla vackra mornar:


För övrigt fylldes månaden på bloggen av inlägg i Bloggutmaning365. 


APRIL

I april firade vi M´s 50årsdag med en jättetrevlig fest. Här tar födelsedagsbarnet ton:



Sedan firade vi dotterns födelsedag. Hipp hipp!



MAJ
Vi åkte ut till ön och vårfejade, mysigt. Det blir så fint när man får bort de gamla löven och allt skräp.


Adam hälsade våren välkommen:

Vi firade min födelsedag på ön, med familjen.
Jag fick lås till cykeln, cykelhjälm, en reseförvaring för smycken och örhängen och halsband från Edblad. Lucky me!


Det var till och med maj, det får räcka för nu....

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...