6 januari 2015

Bits and pieces from 2014 del 2

Så var det dags för del 2 av återblicken på 2014........

JUNI
Början av sommaren var kall, kommer ni ihåg? Brrr. Jag tänkte att nu blir det tröjväder hela sommaren, men icke som vi nu vet. Men mer om det senare.

Midsommar firades med våra mycket goda vänner D & A. Jepp, vi var väl påklädda när vi inledde firandet med fika på bryggan. Det hjälpte dock inte, fikastunden blev kort.
Sedan blev det lekar och grillande. Lååångt mysig samvaro inklusive god mat på verandan avslutade dagen.


Jordgubbar växte i mängd och var lika goda som vanligt. Mmm, serveras med ovispad grädde=mums.




Jag anlade min allra första pallkrage. (De som känner mig tappade just nu hakan. Kan man ha en grön tumme mitt i handen så har jag det!)
Nåväl, jag fick en pallkrage av min man som jag målade grön. Jag sådde dill, bönor och morötter. OCH det blev resultat! Ingen var mer förvånad än jag. Det blir fler kragar i sommar, var så säker.



Det har aldrig blommat så mycket på ön som denna sommar. Var säkert bra med en kall början.



Juni avslutades med en kusinträff (min fars sida) i Älvsbyn. Fantastisk resa med många minnen och mysig samvaro med mina kusiner.


Delar av det som finns kvar av farfars och farmors gård
Vi bodde på en camping vis Piteälven.


Midnattssolen, jag säger bara midnattssolen
JULI
...och nu kom värmen!
Så var det dags för kusinträff nummer 2, på min mors sida. Vi träffades hos min bror. Hur trevligt som helst nr 2. Trots att vi bor nära träffas vi inte så ofta, men desto roligare när vi väl gör det.


B och L samtalar på verandan.
Nya boden blev klar och då var det dags för undertecknad att måla. *harkel* Det mesta av färgen hamnade FAKTISKT på väggen, jag lovar.




AUGUSTI
Vi var på ett underbart bröllop i Älvkarleby, då PM & S gifte sig. Personligt, mysigt och med underbar mat(brudgummen är kock).



En återkommande begivenhet är ju Roslagsloppet, världens största båttävling. I år var inte familjen involverad så vi tog båten tillsammans med A & H för att titta. En picknick på en ö avslutade en härlig dag.


Nä, jag har ingen zooooooom
Summering av sommaren=den blev underbar.


...sedan kom september,,,i ett annat inlägg.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...