4 januari 2016

Att fylla jämna år

Att fylla jämna år är väl inte så märkvärdigt. Kan tyckas. Varje år blir du ett år äldre och ibland passerar du ett jubileumsår. Kanske 20, kanske 50.

För en del är det tillfälle till party och fest. En del för att de tycker de är värda att firas, en del för att de tar varje tillfälle att ha...ja party och fest. Båda anledningarna bör uppmuntras.

Men en del våndas när det jämna strecken närmar sig, "Hu, är jag så gammal? Jag känner mig inte så." Eller: "jag vill inte stå i centrum. Klarar inte det." Eller så vill man inte eller ser ingen anledning till firande av olika orsaker.En del tacklar det genom att inte fira alls, kanske resa bort. Problemet med det sistnämnda är att födelsedagsfirandet kan dra ut lääääänge när man kommer hem igen, om man inte deklarerar högt och tydligt att det INTE ska firas.

I dag fyller min älskade man jämna år och i år ska vi ha en fest. Inget storslaget, men de närmaste släktingarna och vännerna dyker upp. Så kul! I dubbelt hänseende,För han tillhör dem som vill resa bort i vanliga fall. Nu blir det fest och det är han SÅ värd!

Grattis, min älskling!

Så cool! En bild från 70-talet...

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...