3 februari 2016

Det man inte kan...

...fascinerar mig. 

I går bläddrade jag mellan kanalerna på TV´n och upp kommer ett program om trädgårdar. Fastnar omedelbart. För de som känner mig så har jag de mest svarta tummar man kan tänka sig. Jag kan ta död på det mesta i växtväg, tro mig.

Varför blir jag så fascinerad av vackra trädgårdar? I går så visade SVT "Italienska trädgårdar". En trädgårdskunning britt (what else?) åkte runt i Florens och oade och aade i de mest underbara barock- och renässansträdgårdar. De var underbara! För att inte tala om omgivningen. Någon gång ska jag åka till Italien...

Varför är jag då så fascinerad? Jag som inte kan någonting om trädgårdsskötsel? 1)Jag älskar allt vackert 2) jag beundrar människor som har skills. Som kan någonting i grunden, och inte bara på ytan. Som en som kan lite om mycket så fascineras jag...

Titta och njut: (bilder från Pinterest).




Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...