3 augusti 2016

Långa listan - del två

Så var det dags för del två av långa listan. Del ett hittar du här.
Jag har som sagt delat in den i fyra delar, blir mindre mastig då....

26. Hur ofta dammsuger du?
När det finns behov. Beror på årstid/antal människor som rör sig/grusinförande….

27. Hur många par skor har du?
Oj. Det vet jag inte. Har aldrig räknat dem. 12 kanske?

28. Och hur många väskor har du?
Två stycken. Måste köpa en ny då vinterversionen sett bättre dagar.

29. Vilken är din favoritserie?
"Barnmorskan i East End", "House of Cards", allt som är SF. Men framför allt Vetenskapens Värld. Missar inte ett avsnitt.

Kunniga Victoria som leder VV. (Bild lånad från svt.se)
30. Något du borde göra just nu?
Se punkt 15. (Träna)

31. Något du har massor av hemma?
Ljusstakar och böcker. En bra kombination. 

Källa: Pinterest

32. Det roligaste med att ha barn:
Varje fas har sitt underbara, så är det. Att utvecklingen och slutligen få ha dem i livet som vuxna.

33. Hur många barn har du och hur många vill du ha?
Jag har en dotter och en son, precis som vi ville.

34. Vad har du för favoritgodis?
Choklad, choklad, choklad och salt lakrits.

35. Favoritchips?
Knapriga naturchips..

36. Gillar du kladdkaka?
Jepp. Se punkt 34.

37. Speglar du dig ofta?
Svårt att sminka på/av utan spegel…

38. Röker du?
Nix! Har aldrig rökt, inte heller min man eller våra barn(tack och lov).

39. Gillar du att kolla på skräckfilm?
Nja, beror på. Däremot läser jag gärna skräck.

"Färjan" är senaste lästa skräckisen. Tar nog ett tag innan jag åker till Åland igen....
40. Kollar helst på?
Dokumentär, romantik, action, drama, SF.

41. Vad lyssnar du på för musik?
Allätare, men mycket klassiskt. Jag är dålig på att följa ny musik dock.

42. Läser du många bloggar?
Alldeles för många…

43. Vad tycker du om Instagram?
Gillar ju bilder, så.... Är dock dålig på att bidra själv.

44. Shoppa i butik eller på nätet?
Både och, men eftersom jag bor långt från ära och redlighet har jag jag svart bälte i nätshopping.

45. Tar du mest bilder med kamera eller mobil?
Går i vågor. Just nu är det mest mobilen då systemkameran är tung att släpa runt på.

46. Vad vill du hitta på i sommar?/Vad hittade du på i somras?
Ska tillbringa/Tillbringade det mesta av tiden på vårt sommarställe i Stockholms skärgård.

47. Ett roligt sommarminne?
Alla båtrace runt om i landet, med min man eller son.
Resor till dansfestivaler med min dotter.
Alla mysiga varma kvällar grillandes på bryggan.



48. Något på TV som du hatar:
All reklam som hackar tittandet i småbitar.
Alla destruktiva typ Paradise Hotel-program. Vad är det som gör att människor vill förnedra sig på detta vis?

49. Äckligaste du vet, typ?
Insekter. Utropstecken.


50. Vad tycker du om att ge barn socker?
Svårt att undvika, men man får försöka i det längsta.

Källa: Pinterest

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...