3 januari 2017

Hur var året 2016? Del II

AUGUSTI

Jag hade semester några veckor in på månaden. Eftersom vi grävt om dräneringen, på lantstället på ön, så fanns det mycket att kratta till. Mellan krattjobbena så var det brygghäng och båtturer. 




SEPTEMBER

Bröllopsdag, 32 år. Upp och ner, lust och nöd + skratt och mycket kärlek.

Åren har gått...
OKTOBER
Inlägget från oktober får prata för sig själv...

Down and out
NOVEMBER

Sonen har kartat åt en kompis i båtracingen under säsongen och nu fick de sitt efterlängtade RiksMästerskaps-guld. Well done, lads!



Juletiden började med att hela familjen åt julbod på Uriksdals Värdshus. Så mysigt och så gott! Och det bästa är att ha hela familjen samlad.

DECEMBER


...och så kom julen. Gräset lyste grönt och värmen stod som spön i backen. Men julstämningen rådde den inte på. Julafton tillbringades hemma hos oss och barnbarnet firade sin första jul. Goungen fick naturligtvis mest julklappar.

Årets julgran, personlig kan man säga...(taget med mobilen, därav bildkvaliten)

Året avslutades tillsammans med kära vänner, H och A. Som alltid har vi det hur mysigt som helst.

VAD VÄNTAR NU?


Många har lagt upp ett ledord för det kommande året, istället för löften. Bra idé.
Mitt ledord blir GODHET. Godhet mot mig själv och andra. Jag har låtit missnöjet över mycket gå ut över mig själv och andra. Det ska ändras. 
God fortsättning önskar jag er. 





Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...